Na 4 jaar nog steeds geen nieuwe skatebaan

Gemeentebelang: Gemeente laat jeugd stilzitten.

In oktober 2020 deed Gemeentebelang een oproep voor een nieuwe skatebaan in Rijen. De skatebaan bij voormalig basisschool de Kring moest plaatsmaken voor woningen, dus een nieuwe plek om samen te skaten was nodig. De oproep van ons leek succesvol. Er werd een tijdelijke skatebaan gemaakt bij jongerencentrum A16, en samen met skaters werd er gewerkt aan een plan voor een mooie skatebaan aan de Moerstraat in Rijen.

Maar nu, 4 jaar na de eerste oproep tot een nieuwe skatebaan, wordt er inmiddels al gewoond in de huizen en appartementen bij voormalig basisschool de Kring, en is de tijdelijke skatebaan verdwenen. Skaten kan inmiddels niet meer in Rijen, en de nieuwe skatebaan laat nog steeds op zich wachten.

fractie Gemeentebelang: 4 jaar wachten op een nieuwe skatebaan is niet acceptabel.

Gemeentebelang is teleurgesteld. Raadslid Maud van der Meer: ‘er is hard gewerkt door de skaters om samen met de gemeente een nieuw skatepark te ontwerpen. Ingericht als streetpark, een moderne en toekomstbestendige plek om elkaar te ontmoeten. Het is belangrijk dat als de gemeente samen met inwoners plannen maakt, deze plannen ook uitgevoerd worden. De gemeente laat nu de skaters en jeugd in Rijen in de steek’.

Omdat de nieuwe skatebaan in Rijen samen met de de verbouwing van de skatebaan in Gilze is aanbesteed bij een aannemer, moeten ook de skaters in Gilze langer wachten op hun nieuwe skatebaan. Wethouder Doremalen heeft aangegeven dat er problemen zijn met de vergunning voor de nieuwe skatebaan in Rijen. Het geluidsaspect moet blijkbaar zorgvuldiger bekeken worden. Eind oktober wordt de gemeenteraad uitgebreider geïnformeerd over wat er precies aan de hand is. Gemeentebelang wil vooral weten wat de oplossing gaat zijn, want meer dan 4 jaar wachten op een nieuwe skatebaan is niet acceptabel.

Reageren op dit artikel? Stuur een bericht naar fractie @gemeentebelang.org